Forum www.motokwidzyn.fora.pl Strona Główna
FAQ Profil Szukaj Użytkownicy
Grupy

Prywatne Wiadomości

Rejestracja Zaloguj
Galerie
Jazda w grupie.
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat >

Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
www.motokwidzyn.fora.pl > Technika jazdy - czyli porady jak śmigać "z przytupem"

Autor Wiadomość
Bronq
aktywny
aktywny



Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn

Jazda w grupie.    

Zaproponowałem stworzenie takiego działu to i wypada bym coś dorzucił od siebie Wink Jako, że często jeździmy w grupie polecam pozaglądać Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

FORMACJE JAZDY
Podstawową formacją jazdy motocykli podczas jazdy w grupie jest jazda "na zakładkę". Pierwszy motocykl jedzie lewą stroną pasa drogi, drugi w odległości 1 sekundy po prawej stronie tego samego pasa i tak naprzemian cala grupa. W trudnych warunkach (dziurawe drogi, deszcz, itp.) zwiększamy odległości między motocyklami.
Jedziemy jednym pasem drogi a nie jak szarańcza - kilkoma.
Co to znaczy odstęp 1 sekundy? To jest odległość, jaką motocykl przejeżdża w czasie jednej sekundy przy danej szybkości. Dla przykładu, przy szybkości 50 km/godz. będzie to 13 metrów, przy szybkości 120 km/godz.- 33 metrów. Im większa szybkość - odległość pomiędzy motocyklami się zwiększa.
Jak zmierzyć tą odległość? Kiedy poprzedzający ciebie motocykl mija wybrany przez Ciebie punkt przy drodze (znak drogowy, drzewo, słupek itp.) powiedz "sto dwadzieścia trzy" i twój motocykl powinien minąć ten sam punkt, jeżeli nie - to musisz dopasować odległość.


GRUPA RAJDOWA
Grupy rajdowe liczą do 10 motocykli. Grupę prowadzi i jest za nią odpowiedzialny Starosta Grupy a zamyka doświadczony, dysponujący szybkim motocyklem Goniec Grupy. Motocykliści mniej doświadczeni jadą na początku Grupy, za prowadzącym.
Nie dopuszczalne jest:

a. zmiana miejsca w grupie w czasie jazdy.
b. hamowanie bez uprzedniego powiadomienia jadących z tyłu motocyklistów.

Jadący koło Ciebie spodziewają się, że jesteś na właściwej pozycji, każda zmiana może spowodować problemy. Zbyt małe odległości pomiędzy motocyklami zwiększają niebezpieczeństwo.
Podczas wyprzedzania i pokonywania zakrętów, motocykle jadące "na zakładkę" zwiększają odległości do 2 - 3 sekund i przechodzą w szyk pojedynczy. Zmiany szyku jazdy dyktowane są przez Starostę grupy. (patrz znaki)
Grupa jadąca w szyku pojedynczym nie może być zbyt rozciągnięta, każdy motocyklista, uczestnik danej Grupy musi obserwować prowadzącego (Starostę) i wykonywać jego polecenia.
Jeżeli podczas jazdy w grupie nie czujesz się bezpiecznie - grupa jedzie zbyt szybko, daj znać ręką jadącym za tobą motocyklistom, przepuść ich i jedź swoim własnym tempem. Za tobą pozostanie tylko jadący ostatni w Grupie - Goniec, który również zwolni i zostanie z Tobą do pomocy. Funkcję Gońca Grupy przejmuje wówczas ostatni motocyklista w szyku. Na następnym postoju zostaniesz dołączony do Grupy wolniejszej. Jadący za tobą motocykliści zapełnią opuszczone przez ciebie miejsce w szyku, przesuwając się do przodu. Nie wolno zmieniać strony pasa, ten ruch jest niebezpieczny dla jadącej Grupy. Podobnie postępuj w przypadku, gdy z ważnych przyczyn (senność, potrzeby fizjologiczne itp.) musisz zatrzymać motocykl. Jeżeli Goniec Grupy uzna za stosowne zatrzymanie całej grupy, musi powiadomić prowadzącego - Starostę. Jeżeli zostałeś z tylu i doganiasz swoja grupę, dołącz na końcu.

STRATEGIA JAZDY
Podczas jazdy przez tereny wiejskie, przechodzimy w szyk pojedynczy i zmniejszamy prędkość. Pamiętaj - ZWIERZĘTA MAJĄ ZAWSZE PIERWSZEŃSTWO.
Zakręty zwłaszcza lokalnych dróg często są pokryte piaskiem lub żwirem, spotkamy tez drogi z dziurawe, kiedy są mokre – b. śliskie.
Jeżeli jakość drogi jest zła – jedziemy w formacji pojedynczej.
W mieście, na skrzyżowaniach dróg ze światłami, przechodzimy w szyk parami, ścieśniamy długość grupy i zmniejszamy znacznie odległości pomiędzy Grupami
Nie możemy dać się podzielić. Blokujemy skrzyżowanie całą Grupą(5 z lewej i 5 z prawej) do chwili, kiedy przejedzie cała kolumna łącznie z furgonami. Blokuje pierwsza Grupa, która wjeżdża na skrzyżowanie i dołącza na końcu kolumny. Jeżeli nie wszystkim uda się przejechać skrzyżowanie i cześć motocykli zatrzyma się na świetle czerwonym, część grupy, która przejechała skrzyżowanie zatrzyma się w bezpiecznym miejscu i poczeka na resztę.
W terenie niezabudowanym odległość pomiędzy Grupami zwiększamy, jednak zawsze jedziemy w zasięgu wzroku.
Kiedy Grupa zmienia kierunek jazdy (skręca w inną drogę, ulicę w mieście) a jadący z tyłu motocykliści mogą tego nie zauważyć, obowiązkiem ostatniego jest zatrzymać się na zakręcie i poinformować nadjeżdżających.

EFEKT JO-JO
Efekt Jo-jo powstaje wówczas, kiedy po zatrzymaniu się lub wychodząc z ostrych zakrętów prowadzący przyspiesza zbyt mocno. Odległości pomiędzy motocyklami się znacznie zwiększają. Jadący z tylu musza znacznie przyśpieszyć, aby wrócić na swoje miejsca w kolumnie. Można zapobiec temu problemowi, jeżeli prowadzący ograniczy przyspieszenie i kontroluje grupę w lusterku.

Wykład zapożyczyłem z innego forum, mam nadzieję, że nikt się nie obrazi Razz Oczywiście nie musimy się stosować do tego co napisane, ale może warto się zapoznać Smile

całość z obrazkami: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Bronq dnia Nie 22:05, 20 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Post Nie 21:58, 20 Wrz 2009
 Zobacz profil autora
Gość







   

hmm chyba nikt z naszych sie do tego nie stosuje Ci co maja mocne motory to rura i kto pierwszy ten lepszy Very Happy haha no coz moze warto dodac taka strategie
Post Nie 22:02, 20 Wrz 2009
 
ola
MISZCZU
MISZCZU



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn

   

Nie no Bronq - pełen szacunek za ten wykład. A tak swoą drogą to rzeczywiście parę fajnych rzeczy można by wykorzystać - zwłaszcza jeśli chodzi o jazdę po mieście, tak aby nikt się nie gubił.
Nasza dotychczasowa jazda grupowa to wolna amerykanka...
Tylko trzebaby zorganizować casting na starostę i gońca


Post został pochwalony 0 razy
Post Pon 9:30, 21 Wrz 2009
 Zobacz profil autora
Arek
MISZCZU
MISZCZU



Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GKW K-n

   

Mnie to i tak nie dotyczy bo ja zawsze was muszę gonić

Post został pochwalony 0 razy
Post Pon 20:16, 21 Wrz 2009
 Zobacz profil autora
CBR
SUPA MISZCZ
SUPA MISZCZ



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

   



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CBR dnia Śro 20:43, 15 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Post Pon 20:41, 21 Wrz 2009
 Zobacz profil autora
Bronq
aktywny
aktywny



Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn

   

hahaha Laughing to tylko starosty brakuje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Post Pon 20:45, 21 Wrz 2009
 Zobacz profil autora
CBR
SUPA MISZCZ
SUPA MISZCZ



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

   



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CBR dnia Śro 20:55, 15 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy
Post Pon 20:50, 21 Wrz 2009
 Zobacz profil autora
Bronq
aktywny
aktywny



Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn

   

hehe gdybyśmy wcześniej opanowali znaki w grupie to może nie byłoby tych zbędnych wydatków Razz

Post został pochwalony 0 razy
Post Pon 21:04, 21 Wrz 2009
 Zobacz profil autora
Arek
MISZCZU
MISZCZU



Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GKW K-n

   

hehe... To tak... Uczymy się znaków grupowych a w sobotę sprawdzian;p
Kto niezda ma kare - i nie może jeździć przez 1 dzień
KOSZMAR - Dzień bez MOTOCYKLA to dzień stracony!


Post został pochwalony 0 razy
Post Pon 21:53, 21 Wrz 2009
 Zobacz profil autora
Bronq
aktywny
aktywny



Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn

   

uuu no to trzeba przypomnieć sobie angielski, bo ja nie mogę sobie pozwolić na dzień bez jazdy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Post Pon 22:40, 21 Wrz 2009
 Zobacz profil autora
Patryho
Administrator



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn

   

Bronq - szacun za kawał dobrej roboty Padam

Niestety Admin się nie pisze na FRONTMANA, bo i fura nie jedzie 300km/h i problemy z posiadaniem .... Cenzura

Co do etykiety to mocarna definicja: Mr. Green
TICKED OFF:
Extend your left arm straight out with your elbow bent 90 degrees. Carefully extend your middle finger to clearly demonstrate your dissatisfaction with the other guy. NOTE: It is not recommended you do this when you are alone.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Patryho dnia Wto 9:29, 22 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Post Wto 9:21, 22 Wrz 2009
 Zobacz profil autora
Marcin
znajomy



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

   

Prawda jazda w grupie,mniej mandatów,ale czasami wyobraznia szwankuje

Post został pochwalony 0 razy
Post Wto 10:20, 22 Wrz 2009
 Zobacz profil autora

Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Forum Jump:
Skocz do:  

Wszystkie czasy w strefie EET (Europa).
Obecny czas to Czw 10:50, 25 Kwi 2024
  Wyświetl posty z ostatnich:      


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB: © 2001, 2002 phpBB Group
Template created by The Fathom
Based on template of Nick Mahon
Regulamin