Forum www.motokwidzyn.fora.pl Strona Główna
FAQ Profil Szukaj Użytkownicy
Grupy

Prywatne Wiadomości

Rejestracja Zaloguj
Galerie
Uszkodzony kranik w GPZ?
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat >

Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
www.motokwidzyn.fora.pl > Porady techniczne

Autor Wiadomość
cichygkw
Świeżak



Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Uszkodzony kranik w GPZ?    

Witam.

Mam spory problem i kończą mi się już możliwości Smile

GPZ500S

Opisze objawy:
Kupiłem moto jakiś czas temu - wracałem nim ok 100km, wszystko było ok, ale pod koniec drogi w pewnym zakresie obrotów silnik zaczął się lekko dławić.
Myślałem, ze może wcześniej tego nie wyczułem czy coś, i że potem się okaże co to. (Paliwo było)

Po paru dniach stan zaczął się pogarszać - coraz mocniej się dusi / szarpie - ale przy obrotach od 3 do 4 tys. Powyżej ciągnie już jak należy. Ale nie ma się co oszukiwać - coś jest nie tak Smile

Na biegu jałowym czasem przy zwiększeniu obrotów przydławi się, a po gwałtownym dodaniu gazu potrafi się nieźle zamulić, na kilka sekund, zanim się wkręci. (nie kopci / czasem leciutko prychnie)

Wymieniłem:
Świece, przewody zapłonowe (były mocno zorane), filtr powietrza, ustawione zostały zawory (tzn były ok więc skończyło się na sprawdzeniu luzów).

Motor odpala zimny i ciepły. Nie gaśnie.

Ale przy ostatniej przejażdżce w momentach kiedy się dławił potrafił już tak zamulić, że zgasł. A po wszystkim odpalił ale w pozycji kranika OFF.
Na ON i RES nie chciał - i na pewno się nie pomyliłem Smile - za ciężki do pchania żeby nie sprawdzić nawet 10 razy jak trzeba

Nie wiem czy się nie mylę, ale zauważyłem, że silnik pracuje w każdej pozycji kranika (właśnie też nawet na OFF). Rozbierałem kranik - membrana wygląda na całą, choć widać, że jest zmęczona. Pozycje są ON, OFF, RES. Sam kranik jest szczelny - paliwo nie leci w żadnej z pozycji, ale czy silnik nie powinien zdechnąć po jakimś czasie po ustawieniu na OFF, kiedy skończy się zupa w gaźnikach?
Wydaje mi się też, że w tym momencie w zbiorniku paliwa jest tyle, że jest to gdzieś na granicy rezerwy, więc nie wiem czy jeśli z kranikiem rzeczywiście jest coś nie tak, to mimo ustawienia go na RES, dalej próbuje ciągnąć dłuższą rurką?
Skoro OFF nie działa, to może RES też nie??
Chociaż w środku wszystko wygląda w miarę dobrze.

Czy kranik może być przyczyną tych objawów? Bo są odczuwalne właśnie tak, jakby chwilami nie dostawał paliwa, a po osiągnięciu 5 tys jest już ok.

(odpowietrzanie zbiornika jest ok)

Help me Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cichygkw dnia Sob 21:52, 03 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Post Sob 20:05, 03 Gru 2011
 Zobacz profil autora
cichygkw
Świeżak



Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

   

ps. gaźniki były też czyszczone.
A ogólnie chyba przełączanie funkcji kranika nie może się zepsuć, bo jest to prosty mechanizm , a nic nie jest pęknięte itp.

Confused


Post został pochwalony 0 razy
Post Sob 21:49, 03 Gru 2011
 Zobacz profil autora

Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Forum Jump:
Skocz do:  

Wszystkie czasy w strefie EET (Europa).
Obecny czas to Śro 14:08, 24 Kwi 2024
  Wyświetl posty z ostatnich:      


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB: © 2001, 2002 phpBB Group
Template created by The Fathom
Based on template of Nick Mahon
Regulamin