Forum www.motokwidzyn.fora.pl Strona Główna
FAQ Profil Szukaj Użytkownicy
Grupy

Prywatne Wiadomości

Rejestracja Zaloguj
Galerie
Brak ładowania
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat >

Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
www.motokwidzyn.fora.pl > Porady techniczne

Autor Wiadomość
dam18
znajomy



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn

Brak ładowania    

Witam wszystkich.
Mam problem ze swoim skuterem Romet C1 Via City S13 od 2 tyg borykam się z brakiem ładowania. Zaczęło się od tego że wykręciła się śruba z magneta i rozwaliła stojan/stator. W efekcie brak iskry, cóż trzeba było kupić nowy, tak też zrobiłem. Kupiłem również stator 8 cewkami, lecz miał inną kostkę. Mechanik ją przerobił, stwierdził że będzie wszystko ok.. Pojechałem do domu, mierze ładowanie, brak. Na drugi dzień, pojechałem do niego jeszcze raz. Pozmieniał kable, faktycznie było te ładowanie 13,2 V bez świateł. Ze światłami 12,6 więc strasznie znikome. Skoro było jakie było, chciałem naładować aku, okazało się że jest zupełnie "suchy" więc udałem się do miasta, kupiłem nowy 12V 5ah. Pojeździłem trochę, nie chciał kręcić rozrusznik, odpalam z kopki mierze ładowanie, nie ma go wgl. Aku pokazuje 11,5 V bez obciążenia. Nigdzie nie mogę dostać, 8 cewkowego iskrownika z kostką na 4 piny plus jeden luźny. Więc po długich poszukiwaniach, dowiadywania się czy to będzie działało. Kupiłem stator 6 cewek, plus mniejsze magneto. (stator 6 cewek jest trochę mniejszy) Zamontowałem to wszystko, okazało się że ów stator ma troszkę inne podłączenie, więc przerobiłem kostkę. (nie zamieniłem kabli) Zmieniłem tylko końcówki. ?Podłączam, odpalam. Wynik taki sam.
Z ciekawości odpinam aku, podłączam miernik pod same klemy, ku mojemu zdziwieniu miernik na jałowych pokazywał 4 V po prze gazowaniu dochodziło do 8 V. Więc niby ładowanie by było, lecz na podpiętym aku ładowanie bez świateł wynosi 12,3 a po włączeniu świateł 11,5 V po prze gazowaniu 11,7 V.
Sprawdzałem napięcie jakie wychodzi z prądnicy. Na dwóch kablach powinno być minimum po 6 V. Na białym kablu wychodzi napięcie na jałowych 2,5V po prze gazowaniu nawet do 7 V, na drugim, żółtym kabelku wynosi 3 V na jałowym po prze gazowaniu max 5,5 V. Zaś na czarnym z czerwonym paskiem wynosi około 40V a na poprzedniej prądnicy(tej przerabianej) wynosiło na jałowym 27 V po prze gazowaniu max 31 V.
Proszę o jakieś porady. O co tu chodzi?
Uszkodzony regulator napięcia? Czy to może coś innego?.
Wszystkie części nowe,(te wymienione wyżej)Wydałem mnóstwo pieniędzy a ładowania dalej jak nie było tak nie ma.
Jak potrzeba więcej informacji to wystarczy powiedzieć. Stoi cały bez plastików, więc mam wszędzie dojście.


EDIT
Poszedłem do skutera jeszcze raz, pomierzyłem napięcie, ładowanie, na full obrotach bez obciążenia wzrosło do 13 V po włączeniu świateł 11,5 V . Stało się tak tylko raz. Na kolejnej próbie napięcia na wyjściu z statora, na białym kabelku 2V na jałowym i wraz z obrotami rosło do max 4 V. Na żółtym to samo.
Zauważyłem że kontrolka jałowego biegu przygasa na wysokich obrotach.Na jałowych świeci normalnie.
Foto regulatora ;

Stator:


O co w tym wszystkim chodzi?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dam18 dnia Sob 16:50, 23 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
Post Sob 16:45, 23 Kwi 2011
 Zobacz profil autora
Artur
znajomy



Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn

   

Wymień kolejną część, czyli regulator napięcia. Od tego mieszania kablami ucierpiał.

Napisałeś, że po odłączeniu akumulatora napięcie na zaciskach dochodziło do 8V. To nie jest żadne ładowanie. Napięcie ma być, albo powyżej 12V, albo wcale. Pilnuje tego regulator napięcia.

Podłączając akumulator 12V do prądnicy, która w danym momencie daje tylko 4V sprawia, że zaczyna ona działać jak silnik elektryczny, a akumulator zostaje obciążony jego zasilaniem.


quote:

Mechanik ją przerobił, stwierdził że będzie wszystko ok.. Pojechałem do domu, mierze ładowanie, brak. Na drugi dzień, pojechałem do niego jeszcze raz. Pozmieniał kable,


Kupa śmiechu. Nie wiedziałem, że można sobie zamieniać kable w instalacji elektrycznej bez żadnej konsekwencji.


Post został pochwalony 0 razy
Post Sob 18:08, 23 Kwi 2011
 Zobacz profil autora
dam18
znajomy



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn

   

Cholera, kolejna kasę trzeba ładować. Cóż trzeba kupić regulator.. Ale czy to na pewno jego wina?

Nie znam się na elektryce dlatego sam też nic nie podłączałem. Robił on to na
"czuja." Po prostu nie miał skutera, tylko przerobił kostkę w statorze.A ja tylko zamontowałem do skutera. I pewnie masz rację, przez te zamienione kable regulator dostał po tyłku. A może można jakoś go sprawdzić?


Post został pochwalony 0 razy
Post Sob 18:51, 23 Kwi 2011
 Zobacz profil autora
bielek
aktywny
aktywny



Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sadlinki

   

ładowanie nowego regulatora i sprawnej instalacji wynosi około 14,4v minimum jest 13,6v (mogłem się pomylić o 0,2V ale tak czy siak jest źle) więc jak widzisz Twoje mierzenie daleko odbiega od normy, ja bym zakupił regulator napięcia i pomierzył cewki omomierzem, jeżeli wykazują jakiś opór w granicy rozsądku (a nie 2 Mohm) to znaczy że jest ok (idealnie jak masz jakąś MOTODATĘ z parametrami znamionowymi elementów). Nie wiem jak się sprawdza regulator miernikiem więc nie pomogę, ale na pewno musisz dać akumulator pod prostownik i uzupełnić poziom elektrolitu wodą destylowaną, prostownik ustaw na jak najmniejszy prąd (max 0,5A) i ładuj przez nockę po 1 godzinie od odłączenia zmierz akumulator (musi mieć 12,7V jak ma mniej to cykl powtarzasz)

Post został pochwalony 0 razy
Post Sob 22:23, 23 Kwi 2011
 Zobacz profil autora
dam18
znajomy



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn

   

quote:
Originally posted by bielek
ł (musi mieć 12,7V jak ma mniej to cykl powtarzasz)

A nie czasem 12,2V? tyle miała nowa centra do astry.
Nie spotkałem się jeszcze żeby aku przekraczał 12,2V
Niestety mam aku żelowy i nie posiadam do niego ładowarki a zwykłym prostownikiem podobno nie można. Mogłem kupić kwasowy, ale cóż.
Może ma ktoś z forum? Z pewnością się dogadamy.


Post został pochwalony 0 razy
Post Sob 23:05, 23 Kwi 2011
 Zobacz profil autora
Artur
znajomy



Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn

   

Maksymalne napięcie na jedną cele akumulatora to 2,12V. Akumulator 12V ma ich 6, więc tak jak pisze Bielek, naładowany powinien wykazywać napięcie 12,72V.

11,5V w spoczynku to skrajnie wyczerpany akumulator.


Post został pochwalony 0 razy
Post Nie 7:55, 24 Kwi 2011
 Zobacz profil autora
dam18
znajomy



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn

   

Problem rozwiązany.
Winny był stator.
Dziękuję za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Post Wto 20:52, 26 Kwi 2011
 Zobacz profil autora

Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Forum Jump:
Skocz do:  

Wszystkie czasy w strefie EET (Europa).
Obecny czas to Wto 15:21, 23 Kwi 2024
  Wyświetl posty z ostatnich:      


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB: © 2001, 2002 phpBB Group
Template created by The Fathom
Based on template of Nick Mahon
Regulamin